De HydroGen3 is een evolutie van de Opel Zafira MPV HydroGen1. HydroGen3 heeft meer vermogen dan HydroGen1 en heeft een eenvoudigere opstartprocedure en een compactere brandstofcel stack.

GM en FedEx lanceerden de eerste commerciĆ«le testvloot van brandstofcelvoertuigen in Japan. Het bereik van 400 kilometer van de HydroGen3 was het hoogste van alle brandstofcelvoertuigen die in Japan zijn goedgekeurd voor wegen.

Het prototype-voertuig HyrdroGen3 vestigde toen een nieuw uithoudingsrecord voor brandstofcelvoertuigen en doorkruiste 14 Europese landen van Noorwegen tot Portugal en legde bijna 10.000 kilometer af; verder en onder meer diverse weg- en klimaatomstandigheden dan met enig ander voertuig met brandstofcel ooit is gereden.

De U.S. Postal Service kondigde aan dat het een GM-brandstofcel-aangedreven minibus zou leasen om post te bezorgen in het gebied van Washington, D.C.. Dat was de eerste commerciƫle toepassing van een brandstofcelvoertuig in de VS.

(advertentie)
(advertentie)
(advertentie)